2.5.2014

olen jo kaksiviikkoinen


Olen jo kaksi viikkoa vanha. Äitini ja isäni mielestä päivät kuluvat valtavan nopeasti.

Tänään kätilöopistolla saimme tietää, että olen saavuttanut syntymäpainoni, joka oli 3120g. Nyt äidin ja isän ei tarvitse enää herätellä minua syömään kolmen tunnin välein, vaan ruokailut hoidetaan ihan minun tahtisesti. Lisäksi minulle riittää jatkossa pelkkä äidinmaito eikä minulle tarvitse antaa enää lisämaitoa pullolla. Isä on ruokkinut minulle aikaisemmin Valion Tuutia.

Syön tällä hetkellä kovasti. Kuulinkin, kun äitini kysyi tänään kätilöltä, että onko normaalia, että vauva on rinnalla 24/7. On kuulemma. Sitten kun olen yhden kuukauden ikäinen hotkin kuulemma ruokani nopeammin alas ja minulla on jo jotain rytmiä ruokailuissa. Kun olen nälkäinen, ja jos en saa välittömästi tisua suuhuni, menetän malttini totaalisesti. Pian äitini onneksi on valmis minua imettämään.

Olen muutamana viime päivänä ruvennut pitämään silmiä enemmän auki. Äitini tuntuu olevan tohkeissaan kun tapittelen häntä silmiin. Lisäksi jaksan nykyään olla valveilla pidempiä aikoja, jopa useita useita tunteja putkeen.

Synnytyksessä oikeaan käteeni tullut erbin pareesi parani muuten ihan itsestään. Tämä selvisi viime viikolla, kun vanhempani veivät minut Kätilöopistolle fysioterapeutin nähtäväksi. Heiluttelen oikeaa kättäni yhtä hienosti kuin vasentakin, eikä kättäni tarvitse erityisesti jumppailla tai leikata.

Tänään oli taas kylpyilta. Isäni kylvettää minut aina, äitini ei ole sitä vielä tehnyt kertaakaan. Tykkään kovasti lämpimästä kylvystä. Sen sijaan en tykkää yhtään vaipanvaihdosta ja pukemisesta, vaan huudan pää punaisena aina vaikka äiti ja isukki kuinka minua yrittävät rauhoitella. Auton kyydissä tykkään myös olla kovasti ja nukahdan usein autoon.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti