12.5.2014

ensimmäinen äitienpäiväni

Voi itku millainen päivä eilen oli, kuvainnollisesti. Uskomatonta, että minulla oli ensimmäinen äitienpäiväni. Itkin aamulla liikutuksesta, kun reilu kolmeviikkoinen tyttäreni ja aviomieheni (34v :) ) toivat minulle sänkyyn tekemänsä lahjat ja ihanan aamiaisen. Illalla puolestani itkin jo epävarmuuttani äitinä, henkistä väsymystä ja riittämättömyyden tunnetta.


Kun sain aamulla kortin, jossa tyttäreni toivotti minulle hyvää ensimmäistä äitienpäivää, kyynelkanavat aukesivat. Lisää kyyneliä tuli kun sain lahjaksi kipsitaulun, jossa oli painettu tyttäreni käden- ja jalanjälki. Näen silmissäni kuinka isukki ja tytär ovat yhdessä taulua minulle salassa tehneet. Lisäksi sain aviomieheltäni lahjaksi Michael Korsin uutuustuoksun. Aamun tullen mielestä kaikkosi todellakin todellisuus siitä, että olin nukkunut ainoastaan muutaman tunnin.

Äitienpäivä jatkui juhlallisissa puitteissa Ravintola Palacen äitienpäivälounaalla. Meidän perheen lisäksi lounaalla oli ihana mummi. Taivaallisen herkullinen ruoka, upeat maisemat ja todella tyylikäs ravintola antoivat oivat puitteet 1. äitienpäivän juhlistamiseen. Tämä äiti nautti!


Vaikka äitinä olemisen opiskelu on välillä rankkaa, olen todella kiitollinen, että vihdoin saan kokea tämän onnen. Onneksi suloinen tyttäreni on opettajana tällä polulla.
Elän elämäni parasta aikaa.

ps. Tänään mieli on toinen kuin eilen illalla, kun takana on hyvin mennyt yö. Meillä nukuttiin nimittäin yli viisi tuntia putkeen (!!!) ja noustiin sängystä vasta klo 10 aikoihin.

2 kommenttia:

  1. Näytät tosi hyvältä! Ja suloinen vauva! Hyvä Lassi. Ihanasti sinua huomioinut äitienpäivänä. Olen niin onnellinen puolestasi.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Äitienpäivä oli ihana. Uskomattomia ovat kyllä muutkin päivät, jotka valitettavasti kyllä kuluvat aivan liian nopeasti. Olen kiitollinen.

      Poista